Плюсове и минуси на кварталите в София - тема 17

  • 4 128
  • 85
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 1 120
Автомобилите, влизащи в центъра също плащат синя зона. Не е като да е безплатно за тях. Отделно от това център е много широко понятие.

Относно ограничението за влизане в центъра, опитаха се да направят такова и явно не мога да се справят с контрола. Вярно е, че на много места по света има ограничения за влизане в центъра. Също така таксите за влизане, ако не навсякъде, то на някои места, покриват и паркирането, та дори за по-дълго време отколкото нашите няколко часа тук. Мисълта ми е, че горе-долу има припокриване. Говоренето на ангро не дава решения.

Разбирам, че живущите в центъра недоволстват заради липса на места за паркиране, но такова по право не се полага нито в центъра, нито в кварталите. От общински паркинги има нужда, но това не означава, че трябва да са безплатни. В Надежда-1 направиха такъв, платен е и хората си го ползват. Вместо сърдене на останалите жители на София защо идват в центъра, енергията трябва да се насочи към общината с искане да предложат работещи решения, а не само да кършат пръсти и парите от синя зона да потъват някъде.

И само като допълнение, 450 лв за два автомобила годишно е една чудесна цена. Платеният паркинг в Надежда е 80 лв месечно за един автомобил, което прави 960 лв на година. За гарантирано място, толкова.

Последна редакция: пн, 29 апр 2024, 11:24 от innasn

# 46
  • Мнения: 1 644
Автомобилите, влизащи в центъра също плащат синя зона. Не е като да е безплатно за тях. Отделно от това център е много широко понятие.



За влизане не плащат, но плащат за паркиране.

Относно изкупуването на земята  "Общината ще я изкупи" .... Дали и на какви цени ще я плати? И дали ще им я продадът?

# 47
  • Мнения: 1 120
Автомобилите, влизащи в центъра също плащат синя зона. Не е като да е безплатно за тях. Отделно от това център е много широко понятие.



За влизане не плащат, но плащат за паркиране.

Заради това имах допълнение в коментара си, че на много места, където има такса за влизане в центъра, тя покрива и паркиране за повече от два часа.

# 48
  • Мнения: 4 443
Тук да си позволиш да имаш различно мнение не е прието, но най-много  в живота си  съм ценила  точно тези , които са ми отваряли очите, когато  не съм била права.
За момент да си представим, че там, където живеем стане център и не можем  да се разминем от автомобили, тогава ще разберем и даже ще си променим мнението. Не може паркирането в нарушение да е нещо търпимо, понеже нямало къде. Особено брутално нарушение е паркирането пред пешеходни пътеки, защото подлага на риск живота на  деца, които няма как да бъдат видени докато не се окажат пред движещите се коли.
Не става дума '' само'' за замърсяване. Автомобилите са твърде много и не просто пречат , но и са предпоставки за инциденти . И всичко от човешки егоизъм изкласил като бурен заради неработещи институции.
Примиряваме се , но  не е правилно и когато идем някъде, където е по-подредено ми е криво, че сме такива.
 Не знам къде да си задам въпроса , но докато сме на тема екология, къде се оставя  използваното олио в града?

# 49
  • Мнения: 1 120
Никой не говори за паркиране в нарушение. Говорим за паркиране по принцип.

И на немалко места извън центъра също няма места за паркиране. Аз живея във Връбница-2 и паркирам на платен паркинг, защото места няма. Родителите ми живеят в Свобода и след 18 ч. няма място за паркиране никъде в карето блокове около тях. Имам приятелки, живеещи в зелена зона около МОЛ София. Там също няма места за паркиране. Проблемът далеч не се ограничава в центъра.

# 50
  • Мнения: 4 443
Е все от някъде трябва да се започне. Защо не от паркирането в нарушение. Вярно е че не се говори, а трябва.
И не само да се говори. Трябва санкцията  да стане неизбежна и всяка следваща за същото нарушение да е по-сериозна, а след много такива да се стига и до временно отнемане на книжка.
А дано ама на дали...

# 51
  • София
  • Мнения: 2 442
Автомобилите, влизащи в центъра също плащат синя зона. Не е като да е безплатно за тях.
...
Разбирам, че живущите в центъра недоволстват заради липса на места за паркиране, но такова по право не се полага нито в центъра, нито в кварталите. От общински паркинги има нужда, но това не означава, че трябва да са безплатни. В Надежда-1 направиха такъв, платен е и хората си го ползват. Вместо сърдене на останалите жители на София защо идват в центъра, енергията трябва да се насочи към общината с искане да предложат работещи решения, а не само да кършат пръсти и парите от синя зона да потъват някъде.

И само като допълнение, 450 лв за два автомобила годишно е една чудесна цена. Платеният паркинг в Надежда е 80 лв месечно за един автомобил, което прави 960 лв на година. За гарантирано място, толкова.

Автомобилите, влизащи в центъра НЕ плащат Синя зона, а само паркиращите.

Освен това, що за сравнение е пракрирането на улицата, където задължктелно плащаш годишна такса за паркиране с паркирането в платен паркинг по избор, но където можеш и безплатно да си държиш колата.

Съгласна съм, че Общината не прави достатъчно, но все отнякъде трябва да се започне. И ОК, правото на паркиране не е гарантирано на никого, нито в центъра, нито в кварталите, но само в центъра имаме задължителна зона. (засега).

# 52
  • Мнения: 1 120
Скрит текст:
Автомобилите, влизащи в центъра също плащат синя зона. Не е като да е безплатно за тях.
...
Разбирам, че живущите в центъра недоволстват заради липса на места за паркиране, но такова по право не се полага нито в центъра, нито в кварталите. От общински паркинги има нужда, но това не означава, че трябва да са безплатни. В Надежда-1 направиха такъв, платен е и хората си го ползват. Вместо сърдене на останалите жители на София защо идват в центъра, енергията трябва да се насочи към общината с искане да предложат работещи решения, а не само да кършат пръсти и парите от синя зона да потъват някъде.

И само като допълнение, 450 лв за два автомобила годишно е една чудесна цена. Платеният паркинг в Надежда е 80 лв месечно за един автомобил, което прави 960 лв на година. За гарантирано място, толкова.
Автомобилите, влизащи в центъра НЕ плащат Синя зона, а само паркиращите.
Ще се повторя, че заради това уточних, че в градовете (поне някои), в които има такса за влизане, таксата важи и за паркиране в рамките на работните часове. А тук паркирането е ограничено до 2 часа в синя зона. Колко ще се задържи този автомобил, ако не паркира?
 
Освен това, що за сравнение е пракрирането на улицата, където задължктелно плащаш годишна такса за паркиране с паркирането в платен паркинг по избор, но където можеш и безплатно да си държиш колата.
В надеждите паркирането безплатно вече е много трудно. То и платеното на общинския паркинг е трудно, защото са останали само няколка места на открито. Поне така беше, когато последно проверявах. Аз нямам избор дали да паркирам безплатно или платено, защото като се прибера от работа към 19ч, места няма. А през уикендите някои съседи не смеят да излязат с колата дори на пазар, защото прииждащите към Северния парк с коли от всички краища на София, даже и от центъра, са толкова много, че ще трябва да се изчака края на деня, за да си тръгнат и да освободят безплатните места.

Не знам защо битува мнението, че в кварталите паркираме, когато и където си решим. Истината е, че места няма.

Тезата ми беше, че 460 лв за два автомобила е супер, сравнено с 960 лв годишно за един автомобил с гарантирано място, осигурено от общината.

# 53
  • София
  • Мнения: 2 442
Истината е, че положението с паркирането в центъра е несравнимо по-зле от това в кварталите, независимо колко шумно се правят опити от 10 кладенеца вода да се доставят. Това е и основен фактор част хората да не искат да живеят в центъра.

Вие го изкарахте, че Надеждите са някаква втора Венеция, до която всеки втори се мъчи да се добере.
И вярно, че наскоро писах как сме посетили веднъж Северен парк, но ми е леко трудно да повярвам за тълпите жълтопаветници, пренебрегващи всеки уикенд Борисова градина или Южен парк за сметка на едната вече поувехтяла детска площадка и неподдържани задни алеи на Северен парк.

Не казвам, че паркирането при Вас е песен, а само че е по-лесно и сравнявате несравними неща. Знаете ли колко струва паркингът на кола в Центъра? Нашият семеен бюджет ще се облекчи значително, ако плащаме само 960 лв годишно.

# 54
  • Мнения: 4 443
Забраните и привилегиите не са решение. Трябва да паднат.
Улиците са на града, а не на живущите около тях. Още повече, че от години целия град финансира ремонти, които все се оказват в центъра. За крайните квартали остава само ''удовлетворението ''да плащат сметката.
Притежанието на автомобил , не е необходимост, а лукс и е редно притежателя да си мисли дали му е по джоба или не да го има.
  В този ред на мисли платеното паркиране по общите улици трябва да е еднакво  за всички  и приходящи, и живущи. Понеже местата са ограничени, желаещите трябва да се ограничат с повишаваща се такса. Ако таксата за 1ч не е 2лв, а 20 лв , няма да има толкова желаещи, а всички останали да получим от тези пари по-редовен  и по-удобен ГТ, а също  и по-чист въздух. Колкото по-желано е мястото, толкова по-висока трябва да е таксата му на час. Да расте  докато  останат незаети местата.
Не само за центъра, а да е така за всички квартали с  този проблем.

# 55
  • Мнения: 1 120
Никъде не съм казала, че идват тълпи жълтопаветници. Това си е Ваша трактовка. И да, кварталите, в това число Надежда, също страдат от липса на паркоместа. 960лв е абонаментът за общинския паркинг, а не за частните такива. И правех сравнение с абонамента за синя зона, чиято цена се цитираше по-горе.

Разходете се събота и неделя при хубаво време в кварталите, граничещи със Северния парк, вижте за колко автомобили иде реч и след това ме оборете.

Ако някой едва ли не да иска барикадиране на центъра, защото не може да си спре колата вечер, за мен е все едно да се карам със съседа, който си е наумил, че общинското парко място пред блока му е резервирано.

Последна редакция: пн, 29 апр 2024, 14:45 от innasn

# 56
  • Мнения: 9 844

Притежанието на автомобил , не е необходимост, а лукс и е редно притежателя да си мисли дали му е по джоба или не да го има.


Много известен литературен герой е на обратното мнение - "Автомобилът не е разкош, а средство за придвижване!"

# 57
  • Мнения: 9 894
И аз щях това да кажа, че за който работи 9-5 и няма деца, които трябва да прибере от ДГ или от училището, и няма детегледачка, която да му ги взема, няма снабдител, който да му носи тежките чанти от магазина... За него, вероятно, е ОК да чака по спирките, и да се разхожда из града пеша, за да избегне автомобилното задръстване.
Но за който трябва да отиде от точка А до точка Б и да свърши няколко такива придвижвания из града бързо - не е ОК да чака и да се прекача. Моят мъж, когато е в София, често оставя колата на майната си и си вика такси, за да го разкарва. По този начин не се нерви да кара, но дава доста пари за такси. Пък, същото това такси - дали ще е нашата кола, или една друга жълта кола - нали е все тая??
Не, невъзможно е да се спре прогреса, той трябва да се адаптира за хората. Скоро като дойдат летящите коли, и ще се намали трафикът из улиците Simple Smile Тогава пък ще ревем, че някой си хвърля фаса от летящата кола върху главата ни. Няма да спрем да мрънкаме за едно, за второ или за трети, в това съм сигурна.

# 58
  • Мнения: 2 317
Знам, че е бгмама, но спрете да използвате децата, за да оправдавате собственото си поведение. Вервайте ми - деца се отглеждат и без автомобил.

# 59
  • Мнения: 99
Това ми напомня когато примерно слизах от Витоша надолу и виждах колоните от автомобили чакащи да бъдат пуснати нагоре ( имаше, а може би и още има часове за влизане в парка и за излизане или нещо такова). Във всяка кола цялото семейство седи на климатик, с дебели якета, на смартфона и с чипс в ръка.

Общи условия

Активация на акаунт