Отговори
# 645
# 646
  • София
  • Мнения: 2 317
Ох, извинявай. За 8 задача, но май я реших, ако 280 е отговорът , значи съм успяла
Мама Ру, в края на учебника има отговори.

# 647
  • Мнения: 12 355
Вярно, ама детето замина втора смяна на училище и ме остави да се мъча да ги реша, за да мога и да ги обясня после.

# 648
  • Мнения: 6 786
Отговорите без обяснения не вършат работа..

Пенева, все си мисля, че нещо по-лесно трябва да е, но не се сещам.

# 649
  • Мнения: 8 136
Аз го описах с лицето. Ползва се правоъгълен триъгълник с 30 градуса и е съвсем простичко. Друго бързо и лесно изобщо не ми идва на ум.

# 650
  • Мнения: 6 786
То с лицето първо ми дойде на ум 😀, ама дали има и друго просто нещо дето не се сещаме сега?

# 651
  • Мнения: 1 317
Отново идвам с молба за помощ:


а) намерете дължината на SQ
б) след намерена SQ, намерете ъгъл х

# 652
  • Мнения: 6 786
Отново идвам с молба за помощ:


а) намерете дължината на SQ
б) след намерена SQ, намерете ъгъл х
За кой клас е тази задача?
SQ = 3tg65
cos(x)= SQ/10

# 653
  • Мнения: 200
Здравейте може ли малко помощ за задача 20

# 654
  • София
  • Мнения: 18 116
Това май е задача от примерно НВО по-назад във времето, когато в 7 клас учеха параметрични уравнения. Не мисля, че сега ги има. Учат децата параметър, да. Но от задачи тук и  в разни сборници става ясно, че нещата към момента се свеждат само  до това да се знае, че параметъра го причисляваме към коефициента на даден едночлен (примерно в  задачи за определяне на степен и коефициент на едночлен или в  такива, в които се пита за коя стойност на параметъра коефициентите примерно пред кубичната и линейната степен са равни).

Последна редакция: ср, 01 май 2024, 23:46 от пенсионирана русалка

# 655
  • Варна
  • Мнения: 25 286
Моля ударете едно рамо, забих на задача за 5 клас. Как се доказва последната подточка със знанията, които имат - само понятията основи, бедра, височини:

# 656
  • Мнения: 6 340
Начертайте височина през точка М и използвайте това, че SADM = SABCD - (SABM + SCDM)

# 657
  • Мнения: 200
Това май е задача от примерно НВО по-назад във времето, когато в 7 клас учеха параметрични уравнения. Не мисля, че сега ги има. Учат децата параметър, да. Но от задачи тук и  в разни сборници става ясно, че нещата към момента се свеждат само  до това да се знае, че параметъра го причисляваме към коефициента на даден едночлен (примерно в  задачи за определяне на степен и коефициент на едночлен или в  такива, в които се пита за коя стойност на параметъра коефициентите примерно пред кубичната и линейната степен са равни).


Да от примерно НВО е и е взето от стар сборник госпожата по математика само от него им дава!

# 658
  • София
  • Мнения: 18 116
Принципно няма лошо, те задачите сега и тогава не са  различни, даже в старите сборници са сякаш една идея по-хубави/разнообразни. Но просто в тях има  едно-две неучени от сегашните  седмокласници неща - примерно параметрични уравнения и неравенства + трапец. Та би било редно да им казва госпожата  БЕЗ кои задачи.

# 659
  • Варна
  • Мнения: 25 286
Начертайте височина през точка М и използвайте това, че SADM = SABCD - (SABM + SCDM)
Бшагодаря. В крайна сметка и аз така го докарах, обаче те не са учили еднакви триъгълници и т.н. и не е сети, че височината на авм е половината от височината на трапеца. Явно неслучайно тази задача е в раздел състезателни от сборника.

Общи условия

Активация на акаунт