Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 7

  • 37 064
  • 394
  •   1
Отговори
# 375
  • Мнения: 551
Класическото обяснение е колко пъти цялото число (делителят) може да се побере в делимото .Но за да го определят  трябва да има много добро разбиране на логиката на числата и тяхната големина ….

# 376
  • Мнения: 201
Поискайте си консултации след тези две двойки. А ако са повече децата, помолете да изпратят друг учител да ги обясни. Тодава и вашата класна ще обърне плочата.
И моето голямото имаше такава учителка до 4 клас. Като има нещо по-сложно и не преподава материала, а само им казва, че следващият час ще имат контролно и започваха двойките. Още я мрази тази класна - като му кажат Вълкова, все едно ток му пускат.
Кой да помоля? Тя коли, тя беси!
Моят е с дислексия и на ресурсно подпомагане. Тя със сигурност ще изкара нещата така сякаш само моето дете не разбира... Родителите в класа не са единни, всеки се спасява както може по единично... Никой не смее да попита дори за домашно в чата...тотални мишки

# 377
  • Мнения: 3 641
На моето дете също му беше много трудно. Госпожата поне беше свястна.
Предлагах следния начин, и при него има налучкване, но с него най- успя да се справя. Ако има делене 93: 24, взема 9 и го дели на първата цифра от делителя, 2 и получава 4 най- близо, с 4 пробва, ако не става, следва проба със следващата по- малка цифра. Ако има 253: 53, по същия начин, но тъй като делителя е двуцифрен, тогава дели 25 на 5 и получава 5. С 5 пробва най- напред. Ако не става с 4 и т.н. 378 на 96 ще дели 37 на 9 е 4 и с 4 пробва първо. Ако има пренасяне с 3. И на моето му трябваше много упражняване. До края на 4 клас не беше усвоено в цялост. Постепенно в 5 усвои.

# 378
  • София
  • Мнения: 973
Моят  син е седми клас, за съжаление още му е трудно да дели без грешка и сравнително бързо с двуцифрено число, а има  задачи, за които това е необходимо и по-нагоре от четвърти клас. Метод, който е сравнително лесен, е чрез закръгляне да се определи колко пъти делителят влиза в частта, която се дели. Пример: Делим 1242 на 18. Трябва да разделим първо 124 на 18. Закръгляме 124 към най-близкото трицифрено, завършващо на нула - 120, Закръгляме 18 към най-близкото двуцифрено, завършващо на нула - 20. 120/20= 6. Значи пробваме с 18*6=108. 124-108=16. Делим 162 на 18. Закръгляме на 160 и 20. Получава се 8, умножаваме 18*8 = 144. Като извадим се вижда, че остава 18, значи трябва да се пробва с по-голямо число - 9. Така се ограничава налучкването до две възможности. Сега като го обяснявам, звучи сложно, но като се прави практически и детето свикне, работи.

Последна редакция: пт, 22 мар 2024, 18:02 от annie13

# 379
  • Мнения: 551
Споко до гимназията децата вече са масово с калкулатори Joy, щото и задачите са по-сложни и бакалските сметки остават на заден план

# 380
  • Мнения: 12 550
Аха. А на НВО в седми клас?

# 381
  • Мнения: 551
Аха. А на НВО в седми клас?
Е , там няма как , тези задачи ще се пропускат Simple Smile   .Беше опит за шега , може би не съвсем уместна . За мен дете , на което логиката на числата му е мътна , това трудно ще го усвои . Пиша от опит …. И сериозно , аритметиката е основано до 4 клас . По нагоре , при задачите доста по-рядко се налага да делят с двуцифрено. Има такива задачи, но не са толкова много.  Виж Табличното деление , работа с обикновени и десетични дроби , проценти се използва непрекъснато ..

# 382
  • Мнения: 12 550
Понеже имам седмокласничка с дислексия и дискалкулия, от опит - и на горе си е нужно.

# 383
  • Мнения: 201
Аз съм с дете в 9 клас. Работи с ресурсен учител, но тя е казала, че почти по нищо не може да помага - пишат есета и учат БЕ и АЕ, въпреки, че затрудненията са с точните науки. Понякога пишат домашни по история, примерно, по-скоро редактират текста, изказа. Основното, заради което продължава да работи с ресурсната не е някаква помощ, а сигурността, която ѝ дава "състоянието" СОП. Моята е притеснителна и не би отишла да се обяснява на учител в допълинтелни часове защо ѝ е трудно, къде ѝ е трудно. Разчита на ресурсната да го играе парламентьор - тя да говори с колегите си да не я третират като мързелива, а да имат едно наум, че детето работи според възножностите си и дефицитите си. Ползва и удълженото време за класните по математика (по БЕЛ не ѝ се налага, но има право). Понякога е правила и "поправителен" тест по нещо (химия, физика), издействан от ресурната като "втори шанс".

Екипът за подкрепа (който се изразява в 2 часа на седмица с ресурсната преди/след часовете, според смяната) е отпуснат до 10 клас включително. Дотогава са и всички общообразователни предмети. Не знам дали ще искам удължение - реално от непосилните предмети в 11 и 12 клас ще остане само математиката. Ще има удълнено време на ДЗИ, но пък тя по БЕЛ не го изполва сега, а матура по математика (или друга точна научка) няма шанс да държи. Май ще приключи в 10 клас с подкрепата, но не посмях да се откажа в 8 клас (а и беше ново училище) и реших да почнем, пък ако няма особен смисъл, винаги можем да го откажем в движение. Пък и щерката предпочиташе да си има гърба на ресурсната. Така, де, ползите са повече за спокойствието на щерката и удълженото време + калкулатор по математика...толкова.
Мандаринка, в кой град и в кое училище е твоето дете? Рядкост са ресурсните учители, които се застъпват за детето.... нашата не е такава имам чувството, че се занимава с детето с досада...

# 384
  • София
  • Мнения: 3 089
sentio, за София става дума, в момента учи в 18СУ, а до 7 клас беше в 49ОУ. Ресурсните и психоложки и в двете училища са си "щатни", не идват от ресурсен център, а са си на щат в училището. Но то и двете училища са големи (особено 18СУ) и има по няколоко ресурсни. Предполагам има значение, когато са член на колектива и познават колегите си. Психоложките също. Но и в двете училища всичките са се застъпвали за щерката пред учители, обяснявали са "състоянието ѝ". В началния курс работеха доста повече с нея, сега самата работа с ресурсната е по-скоро формална, но момичетата са отзивчиви. Ето, сега организират провеждането на класното по математика - ще е преди часовете, за да не навлиза в следващия час (заради удълженото време) и да е при ресурсната, за да не дразни с калкулатора останалите в класа. Може да звучи като нечестно спрямо другите, учителят също може да има против, защото реално някой друг може да ги реши тези задачи, но в крайна сметка трябва и доза доверие. Пък и щерката решава, решава и накрая ... покрива там за 3-4...Close има задачи, които няма начин да осмисли и направи. Но поне "лесните" да реши и да не омотае много бакалските сметки, това е целта. Просто работи мнооого бавно, трябва да ѝ се напомня да си прочете условието пак и пак и може да  реши някоя задача с 1-2 стъпки в решението. Толкова.

# 385
  • София
  • Мнения: 973
Мандаринка, на каква възраст установихте дискалкулията и къде я диагностицираха?

# 386
  • София
  • Мнения: 3 089
Аз още в детската градина го установих, но се поддадох на всеобщия хор на неглежиращите. Проблемът назря в първи клас, не бях изненадана, само дето изгубихме време. Правихме облседване в св.Никола, от началото на втори клас работи с ресурсен, логопед и психолог. След 4 клас правихме реоценка. В нновото училище занесохме бумагите, но казаха, че могат да я включат само към ресурсен и от време на време за консултация с психолог (май когато ресурсната отсъства). Екипът за подкрепа е отпуснат до края на първи гимназиален етап. Догодина (10 клас) ще го мислим дали да го удължаваме (на последната среща ресурсната ме посъветва да го удължим, за да си ползва удълженото време на ДЗИ).

# 387
  • Мнения: 551
Аз още в детската градина го установих, но се поддадох на всеобщия хор на неглежиращите. Проблемът назря в първи клас, не бях изненадана, само дето изгубихме време. Правихме облседване в св.Никола, от началото на втори клас работи с ресурсен, логопед и психолог. След 4 клас правихме реоценка. В нновото училище занесохме бумагите, но казаха, че могат да я включат само към ресурсен и от време на време за консултация с психолог (май когато ресурсната отсъства). Екипът за подкрепа е отпуснат до края на първи гимназиален етап. Догодина (10 клас) ще го мислим дали да го удължаваме (на последната среща ресурсната ме посъветва да го удължим, за да си ползва удълженото време на ДЗИ).
Да, обикновено им личи още от градината Cry
Поне при нас беше така… А моето мнение,  е че психо оценките и точната “диагноза” не помагат особено. Т.е не решават проблема с затрудненията при ученето. Помага само индивидуалната работа с детето. При липса на достатъчно средства в тази роля влиза най-често родителя. Учене ежедневно с детето. Или, ако можете да си го позволите  мноооого частни уроци с добри педагози по различните предмети. Вероятно и частно училище би решило проблема, поне за самочувствие на родителите.
Та , Мандаринка много би ми било полезно да споделиш (може и на лично ) как успя дъщеря ти , която до колкото разбирам има дискалкулия да влезе в 18СУ след 7 клас? Може би сте ползвали облекченията за деца със СОП? И аз поразпитах миналата година, но за този вариант ми предложиха само ниско балови професионални гимназии … Естествено ги отказах и си кандидатствахме по общия ред , наравно със всички останали .. Та със сериозната подготовка по БЕЛ балът стигаше само за кварталните училища…

# 388
  • Мнения: 5
В повечето случай нашите деца кандидатстващи по общия ред бала стига само за кварталните училища.Лошото е , че и те си имат някакви желания за училище , които виждат , че няма как да постигнати това ги разочарова. Ние минахме преди няколко дни пробните матури  сега предстой да видим реалните и за къде се класираме.То много избор няма.

# 389
  • Мнения: 2 054
Истината е, че не съм сигурна , че високобаловите училища са подходящи за деца с дислексия или друг вид обучителни проблеми. Там са събрани доста амбициозни деца, критериите за оценяване са  много високи (по някои предмети под 60% e 2) - там такива деца са винаги на опашката ,  което подбива самочувствието им и чисто психически ги смазва. Имам син, който учи.в такова училище , за да имаш хубав успех направо ги скъсват от учене, а той доста бързо възпрема материала (до 7 клас беше с 6.00  ,без въобще да знам какво учат). В 8 клас от някъде се появиха две момичета, за малко да останат на поправителен, знам , че и сега им е много трудно. Понякога кварталното училище е по-добрия вариант за някои деца, защото смятам, че преди всичко трябва да отгледаме психически здрави хора и дай боже да си намерят пътя в живота.

Последна редакция: чт, 06 юни 2024, 10:51 от red_violet

Общи условия

Активация на акаунт