Мнения за неелитни училища след седми клас в София - Тема 8

  • 33 160
  • 732
  •   2
Отговори
# 555
  • софия
  • Мнения: 40
Здравейте, чудя се.....ако дете влезе в гимназия с даден профил и след това иска да се премести ( заради конфликт в класа или учител или каквато и да е причина) то вероятно това може само в друга гимназия със същия профил? И ако е в гиманзия специфичен профил - например биотехнологии, то това значи ли, че няма да има варианти за преместване?

# 556
  • Мнения: 29 912
Мисля, че само в училище, в което има място и балът му е поне равен на минималния на паралелката.

# 557
  • Мнения: 7 446
Мисля, че само в училище, в което има място и балът му е поне равен на минималния на паралелката.
                 И ако има свободна бройка там където иска да се премести. Обикновено се обявява мястото и кандидатстват по бал. Така ,че минималният може да не стигне.

Последна редакция: пт, 17 май 2024, 09:48 от Didia

# 558
  • Мнения: 219
Има  много причини дете да ходи на допълнителни уроци по език, независимо от многото часове в училище. Ето например моята причина да запиша детето е, че той избра училище с английски (защото иска да му е възможно най - лесно и лежерно), не е от ученолюбивите и затова аз реших да ходи на школа по английски, независимо от 18-те часа в училище. От една страна му уплътнявам времето, вместо да се мотае, от друга страна - да върви напред с езика, вместо цяла година да спи (макар че реално има много какво да научи, нищо че пак започва от начало). Така че не всяко ходене на школа означава, че училището е зле или преподаването не е на ниво.

# 559
  • София
  • Мнения: 6 036
Това с местенето също е въпрос, ако запишеш някой екзотичен език, профил, професионална ...после как да се местиш, да речем след 9-10 ти клас ? освен в паралелка с английски, стига детето да го знае де... на нивото на класа и да има място... абе разни условия си има Grinning

# 560
  • Мнения: 124
Здравейте, чудя се.....ако дете влезе в гимназия с даден профил и след това иска да се премести ( заради конфликт в класа или учител или каквато и да е причина) то вероятно това може само в друга гимназия със същия профил? И ако е в гиманзия специфичен профил - например биотехнологии, то това значи ли, че няма да има варианти за преместване?


Профилите започват след 10 клас, така че детето има време да мисли. Съобразява се езика и часовете, които е изучаван, другото общо взето е еднакво, така че биотехнологии в професионална гимназия до 10 клас, може да се премести в друга гимназия или СУ, възможно е да има приравнителен изпит. 11 и12 клас е доста по-сложно

# 561
  • Мнения: 12 493
Здравейте, чудя се.....ако дете влезе в гимназия с даден профил и след това иска да се премести ( заради конфликт в класа или учител или каквато и да е причина) то вероятно това може само в друга гимназия със същия профил? И ако е в гиманзия специфичен профил - например биотехнологии, то това значи ли, че няма да има варианти за преместване?

Може да се премести там, където има обявено свободно място и иска, но ако е различен профил ще държи приравнителни изпити по предметите, които не е изучавало или има недостиг в хорариума.

Последна редакция: пт, 17 май 2024, 15:09 от Mama Ru

# 562
  • София
  • Мнения: 113
За мен е най-важно децата да минат 8-12 клас. Така или иначе този етап от образованието не води до никъде, не накланя везите.
Най-важно си остава висшето образование.
И дали си учил рисуване, химия, физика, няма да има никакъв смисъл в по нататъшното развитие и обучение.
Така че наистина цялата тази истерия е излишна и ние само шашкаме децата с уроци, матиру, балове и прочие

# 563
  • Мнения: 12 493
За мен пък средното образование съвсем не е излишно, защото не всяко дете има амбицията и/или възможностите да учи висше. И не виждам нищо фатално в това да завърши професионално образование, да има занаят, пък после ако иска за учи - кой го спира, ако не иска или не може - ще има професия и работа.

# 564
  • София
  • Мнения: 113
За мен пък средното образование съвсем не е излишно, защото не всяко дете има амбицията и/или възможностите да учи висше. И не виждам нищо фатално в това да завърши професионално образование, да има занаят, пък после ако иска за учи - кой го спира, ако не иска или не може - ще има професия и работа.
Хубаво, никой не го отрича. Но тази истерия езици, топ 10, топ 20. Във всяко училище има кирливи ризи. И предпочитам да сме в не толкова "елитно", но детето да е спокойно, да му е удобно като транспорт, да срещне добри деца.
Происто честно да ви кажа голяма част от постовете тук за мен са въздух под налягане. Не обичжам никой
Но мръсен въздух, лоши тоалетни, не знам си какво....то на цялата мара втасала, при толкова необразован народ, искаме да са ни наред нещата.
Език и зад граница, поне да имат късмет и да са здрави

а, този, който няма амбиции да учи, все ще намери, носкоквалифицирана работа бол

# 565
  • София
  • Мнения: 352
Nikolina-Pikolina, не мислиш ли, че е важно детето да учи това, което го влече и му се удава. Най-вероятно и висше ще продължи в същата насока. Ако мечтае за италиански, а учи немски нито ще е щастливо, нито толкова успешно. Освен това с тази система с профилите след 10 клас би могло да използва тези две години за подготовка в материя, която го интересува и ще ползва вбъдеще, а не да учи примерно химия, ако ще се занимава с компютри.
Профилите нямат връзка с това дали е елитна гимназията или не. И със сигурност не е маловажно в каква среда ще попадне за тези 5 години. Не сравнявам елитна гимназия с неелитна, а прилична с пропаднала.

# 566
  • Sofia
  • Мнения: 4 536
Въпросът е дали детето ще е спокойно, ако е в среда, която не е за него. Представи си квартално училище  нисък бал, който събира деца, които очевидно не са искали да учат, не са се подготвяли, родителите вероятно са абдикирали и за тези деца основната цел е просто да изкласят някак си. (Изобщо не говоря за деца, които имат някакви когнитивни ограничения). Та те нямат почти никакви амбиции, не ходят на училище , за да учат. В клас е джунгла, кой ходи, кой не ходи, пречи се на учителя, децата си говорят и висят на телефоните. Иначе профилът на паралелката звучи добре - примерно "Пространствен дизайн". Как  твоето дете ще се чувства спокойно и добре? Смяташ ли, че средата няма да му пречи дори да иска да учи? Възможно ли е при тотална липса на дисциплина в час , да се усвоява какъвто и да е материал? Някои залагат на идеята, че който иска , ще се изучи във всякаква обстановка и при всички обстоятелства, но примерно за моите деца това не важи, те просто по-лесно ще тръгнат по склона надолу. Ако родител вярва в силата на своите деца, тогава може да е склонен да не подбира много и да смята, че детето ще се справи навсякъде.
Предполага се, че деца, които са се старали за НВО и постигнат високи успехи, ще се стараят и по-нататък. От тук идва истерията НВО. Иначе изключения всякакви. Всичко може да се случи - и от елитна гимназия да се окепази, а от квартално с нисък бал да излезе много напредничав. Ама рядко и на никой не му се рискува.

# 567
  • София
  • Мнения: 113
Nikolina-Pikolina, не мислиш ли, че е важно детето да учи това, което го влече и му се удава. Най-вероятно и висше ще продължи в същата насока. Ако мечтае за италиански, а учи немски нито ще е щастливо, нито толкова успешно. Освен това с тази система с профилите след 10 клас би могло да използва тези две години за подготовка в материя, която го интересува и ще ползва вбъдеще, а не да учи примерно химия, ако ще се занимава с компютри.
Профилите нямат връзка с това дали е елитна гимназията или не. И със сигурност не е маловажно в каква среда ще попадне за тези 5 години. Не сравнявам елитна гимназия с неелитна, а прилична с пропаднала.
Мисля, че 90% от децата не знаят какво искат да учат сега, в 8клас, камо ли в след 12 клас. Много голям % от тези, които мислят, че знаят, е наклонило везните от родител. Много малка част са тези, които имат мечти и ги следват.
Няма какво да се заблуждаваме.

# 568
  • София
  • Мнения: 352
Възможно е. Сред приятелките на дъщеря ми всичките имат мечти и знаят, или поне си мислят, че знаят, какво им се учи. А ако не знаят, тогава това е работа на родителя да прецени кое е нещото на детето му. Дали е добро по математика, или му се удават езици, или си пада по история, химия и т.н. Мисля, че точно в този случай е големият зор на родителите и голямото мислене на профили. И какво лошо има в това? Не е ли по-лошо да оставиш нещата на самотек? Каквото стане такова. Аз не бих могла.

# 569
  • София
  • Мнения: 1 936
Да, но ако родителят е свестен ще се съобрази с това, което се отдава и е интересно на детето, дори то да не знае какво иска.
И ако няма ясна посока, един език повече не е навредил никому.
Когато голямото ми дете беше в седми клас имаше ясна представа къде иска да учи. Естествено, за да е най-лесно, смяташе да пише за втори език английски. Аз понатиснах и писа френски. Това малко занижава успеха на дипломата, но сега тя ще замине да учи това, което иска (вече е доста по-осъзната), говорейки 4 езика. Ами, това определено дава самочувствие, а съм сигурна и че е допринесло за приема в университета. Така че, не, езиците не са истерия, а добавена стойност.

И напълно подкрепям desive, че средата е изключително важна.

Общи условия

Активация на акаунт